Il Club del Corno

The Italian Horn Website


Il Club del Corno is promoting an opinion survey among professional horn players, based on the following list of questions. The answers will be published on the site in English and in Italian.

You may wish to answer only part of the questions, or to add any consideration which you think is appropriate to the context; you are also free to write just a few words or a contribution of any length.

Many thanks to all those who will contribute.

  Il Club del Corno promuove un sondaggio d'opinione tra i cornisti professionisti, basato sulla seguente lista di domande. Le risposte saranno pubblicate sul sito, in inglese e in italiano.

Si può scegliere di rispondere solo ad alcune domande, o aggiungere qualsiasi considerazione che si ritiene appropriata; vanno bene anche poche righe, ma sono benvenuti contributi di qualsiasi lunghezza.

Un sentito ringraziamento a tutti coloro che vorranno contribuire.


Answers received up to October 24, 2003:

Luca Benucci

Kendall Betts

Stefan Dohr

Lowell Greer

Shane McLaughlin

Hans Pizka

Roberto Riccio

Julia Rose

Lawrence Yates

Luke Zyla

 
Risposte ricevute al 24 ottobre 2003:

Luca Benucci

Kendall Betts

Stefan Dohr

Lowell Greer

Shane McLaughlin

Hans Pizka

Roberto Riccio

Julia Rose

Lawrence Yates

Luke Zyla


QUESTIONS:

1) What where the turning points in your development as a horn player? List any factor that was important to your progression as a musician (e.g. which conservatory/music school attended, influential teacher/s, particular events).

2) Do you think that your professional success could have been essentially different (either greater or lesser) if you had had other teachers?

3) How much does the possibility of becoming a competent horn player depend on a) Facial structure, b) Inborn talent, c) Application/study?

4) Should a student who is having serious problems in the fundamentals, after studying the horn for some years, abandon the idea of becoming a professional at all, or could he/she be still brought to a level of competency by appropriate teaching metods (that is, by finding a new teacher)?

5) What is, in your opinion, the importance and use of a) Mouthpiece buzzing, b) Handled rim (rim on a stick) buzzing, c) Free lip buzzing?

6) Do you know, use, recommend the "inspiron" and/or other breathing devices?

7) Do you think that progresses in one's playing happens steadily, by constant application, or by leaps?

8) Should a teacher give precise embouchure directions? And how precise?

9) Are there special directions/techniques for mastering the low and high registers?

10) How was your experience in auditioning and what advice on this matter can you give to aspiring professionals?

 

DOMANDE:

1) Quali sono stati i punti salienti del Suo sviluppo come cornista? Quali scuole ha frequentato, quali sono stati gli insegnanti più importanti e gli eventi cruciali?

2) Pensa che la Sua storia professionale avrebbe potuto essere molto diversa (migliore o peggiore) se avesse avuto insegnanti differenti?

3) Fino a che punto la possibilità di diventare un cornista competente dipende da a) Struttura fisica, b) Talento innato, c) Studio e dedizione?

4) Uno studente che abbia seri problemi nei fondamentali dovrebbe abbandonare del tutto l'idea di diventare un professionista, o potrebbe sempre essere aiutato con metodi d'insegnamento opportuni (cioè cambiando insegnante)?

5) Quale importanza e funzione assegna a a) Buzz con il bocchino, b) Buzz con un rim (anello), c) Buzz con le labbra libere?

6) Conosce gli ausili per la respirazione, come l'"inspiron", e che cosa ne pensa?

7) Ritiene che i progressi, nello studio del corno, avvengano poco alla volta, o che vi possano essere dei balzi in avanti?

8) Un insegnante dovrebbe dare indicazioni precise riguardo all'imboccatura? E quanto precise?

9) È possibile dare consigli o indicazioni particolari per i registri grave e acuto?

10) Quali sono state le Sue esperienze di audizioni, e quali consigli può dare in proposito a un giovane che aspiri alla professione?