CYCLO

In Vietnam sono molto popolari, e fungono da taxi, talvolta uno puo' trasporatre anche due o tre passeggeri,
a non piu' di 1 US$ per fare 15-20 minuti di strada.

They are very popular in Vietnam, being used as Taxies, they myght be carrying up to two/three people, or
even goods, particularly in the markets. Prices are very cheap, asking for 1 to 2 US$ for a 15-20 minutes ride.


 

Nelle citta' i Cyclo sono molto diffusi, qui' sotto siamo ad Hanoi, nei pressi di uno degli innumerevoli mercatini.
 

Cyclo are very common in the cities, the following picture has been taken in Hanoi, in an area close to
one of the many markets.
 


 
 

Altri mezzi di trasporto diffusissimo e' la bicicletta, ed ancora di piu' i motorini.... mai vista una moto sopra i 100cc:

Other vehicoles are mainly bycicles and moped , we never saw any motorcycle over 100 cc
 


 
 

Partendo dal dato di fatto che non essendoci industrializzazione ed evincendo che la mascherina non puo'
esssere uno strumento anti-smog, ci siamo chiesti a cosa potesse servire (assalto di banca, ecc.) e....
Mentre le donne italiane sono disposte ad ore di code verso il mare, o a spendere danaro in centri estetici
per avere una invidiabile tintarella... in Vietnam nessuna lo farebbe: avere la tintarella fa molto contadino, e
cosi' quasi tutte le donne, nonostante il calore eccezionale si coprono con abiti coprenti, e con mascherina
per evitare di abbronzarsi il viso...

Assuming that due to the very low industrialization there is no pollution, we were wondering what the masks that most
women wore was for (apart from robbering banks) and we asked... while western women are willing to stay hours in
cars queue to get to the beach for a bit of suntan, Vietnamese women do not.
Having suntan for them if not a sign of beauty, but reminds them of the people working in the fields, so most women
were dressing long clothes, with long sleeves (and the hot wa terrible), together with their masks, just to remain
pale.
 
 

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