Abbaidamus de unatterunu chirru Agattamus in Sos Contos unu cambiu de puntu de bista in su contu de somine onu chi cherede arregalare sas prendas a sos amigos suos.
Inoghe donzi cosa torrada a su postu suu tenende in contu setica, sa morale e sa soziedade: agattamus su benefattore chi non furada e masprestu simprestada soddisfaende su bisonzu e sos disizzos suos de faer su bene, torrande cantu hiada pediu a prestida.
Sa faina ideologica de sissienzia, in custa occasione sa matematica, cuminzada a sammustrare cun lineamentos craros. Torrare a lezzer Sos Contos a sa moda de su cavaru comente cussizada Su Manualeddu nos custringhede a ponnere sos puntos de bista a cuccurinbesse comente su quadru de Escher de sas iscalas cun sos paras, chi istantonis sogu sighidi cando cun suore ddas pigana, accattandesi posca chi cun presse manna ddas calana.
E gasi, si furada cun sintentu accrarau de render cumpatibile sa propriedade cun su fine sociale suu, chi est cussu de passare de manu in manu e a cuntentare a tottus; si disizzana medas pegos ca est dirittu e tottus a si bier riccos in su sonnu; siscoberin e si punin sos ereticos e sos traittores chi cuncordana sas trassas cun sinimigu po difender su cunsorziu umanu; e persones manna si faene marranu in modu chi si giai no esserede provediu sa selezione naturale siana sos omines e totu a nde ogare a pizu sos prus capazos e balentes, (a isparare si cumprendede); e finzas in su disinnu e Deus de faere sas partes a Jacobe contra a Esau, mancari su primu no esserede tentu prus dirittu de su segundu, enimus a connoschenzia de unu pianu (sa Providenzia divina) prezisu de isforzare indunu sensu eticu positivu sos fattos de custu mundu; e thiamus essere istaos capazos de che torrare a domo soro de Donna Zometria e de nos irricchire, in sa matessi manera comente nos si thiada a parrer zustu e normale chi chie est istadu elettu democraticamente a tenner unu incarrigu sia tentu a chittare su epidu elettorale e chi crepede su tontu chi intantu est in su mundu solu po si nde rier sos abistos, siana issos mandrones comente Marzane e Su Attu o canes de isterzu comente Sos Ladrones.
Thiada a parrer chi una lezzida a nou fatta a simbesse pothada torrare sas cosas a postu, a su contrariu su paradossu de tiu Berry costringhede a ddue penzare galu susu: collocau cando cuminzada sa paristoria issu tenede una funzione simmetrica a simpittu de su contu de somine onu: obbligada a chie lezzede in dunu nastru de Moebius, a una passizzada chi non fini prusu, fatta de letturas e penzamentos de Sos Contos chena istabilire né unu cuminzu né una fine, né unu susu né unu josso, né unu artu né unu bassu.