Indighe

Abbaidamus de un’atterunu chirru

Agattamus in Sos Contos unu cambiu de puntu de bista in su contu de s’omine onu chi cherede arregalare sas prendas a sos amigos suos.

Inoghe donzi cosa torrada a su postu suu tenende in contu s’etica, sa morale e sa soziedade: agattamus su benefattore chi non furada e masprestu s’imprestada soddisfaende su bisonzu e sos disizzos suos de faer su bene, torrande cantu hiada pediu a prestida.

Sa faina ideologica de s’issienzia, in custa occasione sa matematica, cuminzada a s’ammustrare cun lineamentos craros. Torrare a lezzer Sos Contos a sa moda de su cavaru comente cussizada Su Manualeddu nos custringhede a ponnere sos puntos de bista a cuccurinbesse comente su quadru de Escher de sas iscalas cun sos paras, chi istantonis s’ogu sighidi cando cun suore ddas pigana, accattandesi posca chi cun presse manna ddas calana.

E gasi, si furada cun s’intentu accrarau de render cumpatibile sa propriedade cun su fine sociale suu, chi est cussu de passare de manu in manu e a cuntentare a tottus; si disizzana medas pegos ca est dirittu e tottus a si bier riccos in su sonnu; s’iscoberin e si punin sos ereticos e sos traittores chi cuncordana sas trassas cun s’inimigu po difender su cunsorziu umanu; e persones manna si faene marranu in modu chi si giai no esserede provediu sa selezione naturale siana sos omines e totu a nde ogare a pizu sos prus capazos e balentes, (a isparare si cumprendede); e finzas in su disinnu e Deus de faere sas partes a Jacobe contra a Esau, mancari su primu no esserede tentu prus dirittu de su segundu, enimus a connoschenzia de unu pianu (sa Providenzia divina) prezisu de isforzare ind’unu sensu eticu positivu sos fattos de custu mundu; e t’hiamus essere istaos capazos de che torrare a domo s’oro de Donna Zometria e de nos irricchire, in sa matessi manera comente nos si t’hiada a parrer zustu e normale chi chie est istadu elettu democraticamente a tenner unu incarrigu sia tentu a chittare su epidu elettorale e chi crepede su tontu chi intantu est in su mundu solu po si nde rier sos abistos, siana issos mandrones comente Marzane e Su Attu o canes de isterzu comente Sos Ladrones.

T’hiada a parrer chi una lezzida a nou fatta a s’imbesse pothada torrare sas cosas a postu, a su contrariu su paradossu de tiu Berry costringhede a ddue penzare galu susu: collocau cando cuminzada sa paristoria issu tenede una funzione simmetrica a s’impittu de su contu de s’omine onu: obbligada a chie lezzede in d’unu nastru de Moebius, a una passizzada chi non fini prusu, fatta de letturas e penzamentos de Sos Contos chena istabilire né unu cuminzu né una fine, né unu susu né unu josso, né unu artu né unu bassu.